SPMB TRANSLATE

This article from SPMB Questions. I try to translate it.

About two-thirds of the world's population is expected to live in cities by the year 2020 and, according to the United Nations, approximately 33.7 billion people will inhabit urban areas some ten years later. As cities grow, so does the number of buildings that characterize them: office towers, factories, shopping malls, and high-rise apartment buildings. These structures depend on artificial ventilation systems to keep clean and cool air flowing to the people inside. We know these systems by the term 'air-conditioning'.

Although many of us may feel air-conditioners bring relief from hot, or polluted outside air, they pose many potential health hazards. Much research has looked at how the circulation of air inside a closed environment - such as an office building - can spread disease or expose occupants to harmful chemicals.

One of the more widely publicized dangers is that of Legionnaire's disease, which was first recognized in the 1970s. This disease was found to have affected people in buildings with air-conditioning systems in which warm air pumped out of the system's cooling towers somehow flowed back into the building, in most cases owing to poor design. This warm air was, needless to say, the perfect environment for the rapid growth of disease-carrying bacteria originating from outside the building, where it existed in harmless quantities. The warm, bacteria-laden air was combined with cooled, conditioned air and was then circulated around various parts of the building. Studies showed that even people outside such buildings were at risk if they walked past air exhaust ducts. Cases ol Legionnaire's disease are becoming fewer with system design and modifications to older systems, but many older buildings, particularly in developing countries, require constant monitoring.

Translate:
Sekitar dua per tiga dari populasi dunia diharapkan hidup di perkotaan pada tahun 2020 dan, menurut PBB, kira-kira 33.7 miliar orang akan menghuni daerah urbanisasi sekitar 10 tahun lagi. Selayaknya kota yang tumbuh, beberapa bangunan yang mencirikannya, Menara kantor, pabrik-pabrik, pusat perbelanjaan, dan gedung apartemen bertingkat tinggi. Struktur ini bergantung bentuk sistem ventilasi untuk menjaga kebersihan dan suhu udara yang mengalir di sekitar orang di dalamnya. Kita mengenal sistem ini dengan istilah "air conditioning"

Meskipun banyak orang menganggap air-conditioner menolong kita dari panas atau udara luar yang tercemar, mereka menghadapi banyak potensi bahaya untuk kesehatan. Banyak penelitian meneliti bagaimana sirkulasi udara di dalam lingkungan yang tertutup -seperti gedung perkantoran-, bisa menyebarkan penyakit atau menghujani penghuni dengan bahan-bahan kimia yang berbahaya.

Satu dari lebih banyak bahaya yang dipublikasikan adalah penyakit Legionaire, yang pertama kali diidentifikasi pada tahun 1970. Penyakit ini mempengaruhi orang-orang yang tinggal di gedung dengan sistem air conditioning yang dimana udara panas dipompa keluar sistem pendingin tower kadang-kadang mengalir kembali ke dalam gedung, kasus terbanyak karena gedung-gedung ini miskin desain. Udara panas ini adalah, tidak perlu dikatakan, lingkungan yang sempurna untuk pertumbuhan cepat bakteri pembawa penyakit yang berasal dari luar gedung, dimana berada dalam kuantitas yang membahayakan. Udara panas yang sarat bakteri berkombinasi dengan dingin, udara ini bersirkulasi di berbagai bagian gedung. Penelitian memperlihatkan bahwa meskipun mereka berada di luar gedung, mereka ada dalam bahaya jika berjalan di sekitar udara ini. Kasus penyakit Ol Legionaire's akan berkurang dengan desain dan modifikasi dari sistem lama, tapi banyak bangunan-bangunan tua, kebanyakan di negara-negara berkembang, memerlukan pengawasan.

Comments

  1. This is about two language, isn't it?
    At the paragraph one till paragraph three I don't get it.
    But for paragraph four till six, is very easy for me to understand it.

    Ini tentang 2 bahasa khan???
    Pd paragraf satu sampai 3 aku ga mudeng sama sekali.
    tapi buat paragrah 4 sapai 6 mudeng banget.

    ReplyDelete
  2. iya, translatenya. makasi dah berkunjung.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MY HOME BALI (THE BEST ISLAND for me)

MY FIRST AWARD

TRY SHOPWIKI.COM FOR ONLINE SHOPPING